صلح و سازش توصیه اکید قرآن کریم است 
کد خبر: 4181309
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۳

صلح و سازش توصیه اکید قرآن کریم است 

مسئول کانون فرهنگی و هنری امامزاده سید ابراهیم(ع) شهر لاهرود گفت: صلح و سازش از توصیه‌های اکید خداوند متعال در قرآن کریم است و اهتمام در زمینه توسعه صلح و سازش از طریق نهاد شورای حل اختلاف، برکات و آثار فراوان دنیوی و اخروی دارد.

صلح و سازشاسماعیل دستگزار در گفتگو با خبرنگار ایکنا از اردبیل با تبریک هفته شورای حل اختلاف به همه تلاشگران عرصه صلح و سازش، اظهار کرد: هر اقدامی در جهت اشاعه فرهنگ صلح و سازش آن هم در متن مناسبات اجتماعی جامعه، امتثال تحقق امر پروردگار متعال است

وی افزود: نبی مکرم اسلام حضرت محمد(ص) با علم به جایگاه مصالحه در منظر حق تعالی، به حصول سازش میان مؤمنین، سفارش‌های مکرر کرده و به همین اعتبار ثواب مصلحین را همسان جهادگران در راه خدا برشمرده است.

مسئول کانون فرهنگی و هنری امامزاده سید ابراهیم(ع) شهر لاهرود گفت: بی‌شک تلاش‌های صادقانه و اهتمام مستمر در زمینه توسعه و تعمیق فرهنگ مقدس صلح و سازش و خدمت رسانی به مردم از طریق نهاد مقدس شورای حل اختلاف، واجد برکات و آثار فراوان دنیوی و اخروی است

دستگزار بیان کرد: صلح و سازش از توصیه‌های اکید خداوند متعال در قرآن است. چنانچه می‌فرمایند؛ مومنان همه برادر یکدیگرند، پس همیشه بین برادران ایمانی خود صلح دهید و خدا ترس و پرهیزکار باشید، باشد که مورد لطف و رحمت الهی قرار گیرید.

مسئول کانون فرهنگی و هنری امامزاده سید ابراهیم (ع) شهر لاهرود خاطرنشان کرد: قدم نهادن در مسیر فرهنگ صلح و سازش که برخاسته از سیره نبوی است، علاوه بر عزمی برخاسته از تعهد، ایثار، قدم‌هایی محکم و استوار، بصیرتی دین‌مدار و پرعیار می‌طلبد؛ لذا بر این باوریم توانمندی‌های شورا‌های حل اختلاف سوابقی را رقم زده است که گویای شایستگی‌های دستگاه قضایی است.

وی با تقدیر و تشکر از تلاش‌ها و زحمات همه اعضاء و کارکنان شورا‌های حل اختلاف بخش مشگین شرقی، توفیق روز افزون همگان را در عرصه خدمت رسانی به نظام مقدس جمهوری اسلامی از خداوند متعال مسألت کرد و تصریح کرد: امید است اهداف بلند و والای نهاد مقدس شورای حل اختلاف به پشتوانه همفکری، همدلی و همکاری افراد فرهیخته و دلسوز با دستگاه قضایی روز به روز شکوفاتر گردد.

انتهای پیام
captcha